Saint Christophe

Belgisch, Frans | €€€
8,8 (174 reviews)
92% aanbevolen

Wat 174 mensen zeggen over Saint Christophe

8.8 Gebaseerd op 174 reviews. 92% van de gasten raden dit restaurant aan.
Eten
Service
Sfeer
Schrijf een review en deel je foto's

"Prima "
8.0 Keuken 8 | Service 8 | Sfeer 8

Prima. Alles naar wens

Linda De Vos op 31 juli 2023
Geverifiëerd

"Aanrader "
10.0 Keuken 10 | Service 10 | Sfeer 10

Super, we hebben er echt van genoten!

Veronique Carrissemoux op 31 juli 2023
Geverifiëerd

"Genieten"
8.0 Keuken 8 | Service 8 | Sfeer 8

Super lekker gegeten

Ikke op 23 juli 2023
Geverifiëerd

"Derde maal in het restaurant, sorry ... een afknapper deze maal!"
5.0 Keuken 5 | Service 5 | Sfeer 5

11 juli, een zonnige dag met +25°. Er werd ons een tafel in de tuin aangeboden, helaas is de zon. Toen we daar liever niet wilden zitten, werd de gastvrouw er bij gehaald. Ik stelde voor om de gedekte tafel even mee te verplaatsen. 'Dat gebeurt niet!' was letterlijk het enige snauwend antwoord en de parasol werd ope...

Lees hele review

11 juli, een zonnige dag met +25°. Er werd ons een tafel in de tuin aangeboden, helaas is de zon. Toen we daar liever niet wilden zitten, werd de gastvrouw er bij gehaald. Ik stelde voor om de gedekte tafel even mee te verplaatsen. 'Dat gebeurt niet!' was letterlijk het enige snauwend antwoord en de parasol werd open gezet. Probleem opgelost. We hadden een 4 gangen lunch besteld. De menukaart werd voorgelegd. Later hebben we ons gerealiseerd dat er vijf gangen op stonden en geen vier. We opteerden voor het dessert i.p.v. de kaastafel.
Amuses waren blijkbaar niet voorzien en naar brood hebben we moeten vragen. 'Oh, ik wist niet dat we ook Portugese wijn op de kaart hadden!' ... verbaasde ons wel even.
We kregen ons voorgerecht, de combinatie leek ons raar. Onderaan een salade die wak geworden was door de dressing, daarop de babykreeft. Dit werd afgedekt door een stuk foie gras en een krokantje van parmezaan. De foie was lekker, maar de combinatie met de kreeft ontging ons. De kreeft ging dan ook totaal de mist in.
De duif van de hoofdschotel was perfect gebakken. Helaas was de broccolini en het pijpajuintje zo taai dat je ze amper kon doorsnijden met het nochtans scherpe vleesmes.
Bij het behoorlijke dessert realiseerde we ons dat we eigenlijk maar drie gangen gezien hadden. We attendeerden de serveuze daar op. Noch de chef, noch de gastvrouw liet zich zien. De uitleg die we kregen was dat het vijfde gerecht voor het diner 's avonds was. Akkoord , maar dan voeg je een ander blaadje in je menu zonder dat gerecht. Van de twee voorgerechten hadden ze besloten eentje te maken omdat die smaken perfect combineerden, en zo eindigden ze met drie gerechten. Nonsens natuurlijk. Die combinatie was, zoals reeds gezegd, totaal ongepast. Naar onze mening was het een 'noodoplossing' en werd onze twee voorgerechten gedegradeerd tot één miskleun ... planning? gebrek aan ingrediënten?spanningen in de keuken?
De gastvrouw, die nochtans altijd de wijn kwam bijvullen, liet zich niet meer zien. Na de koffie hebben we dan maar zelf de fles in de ijsemmer gezocht en uitgeschonken. Bediening? Respect voor de klant?
Kortom, na twee goede passages in dit restaurant, was dit een totale afknapper. We kunnen voor hen alleen maar hopen dat ze zowel de keuken als de bediening terug op punt krijgen. Prijs/kwaliteit/service was deze lunch dus zeker ondermaats, en hebben ze bij deze een klant verloren.

Jef Luyten op 12 juli 2023
Geverifiëerd
Olivier Dewulf/Chef heeft gereageerd op 12 juli 2023

Beste heer Luyten,

we waren eerder van plan hier niet op te antwoorden, maar daar uw commentaren zo absurd zijn, alsnog een reactie. U kwam binnen, uw tafel zat op dat ogenblik half in de zon, geen enkel probleem, dan doen we de parasol wat open. De tafels verschuiven wij echter niet, 1) is Arduin, en dus heel zwaar 2) De tafels zijn op terras opgesteld richting zon. Vervolgens, .. u hebt geen aperitief genomen,.., dan serveren wij ook geen hapjes, ergens trekken wij een lijn. U hebt een fles wijn van € 45 besteld, die u met 4 over het ganse menu hebt geconsumeerd. Ivm de Portugese wijn, mijn excuses dat mijn vrouw niet onmiddellijk de link legde dat we deze hadden, we hebben echter 300 à 350 verschillende wijnen in onze kelder, die ik geregeld vernieuw. In verband met het menu, het eerste gerecht, salade v kreeft, foie gras en truffel, die we inderdaad combineren daar dit al meer dan 20 jaar een terugkomende klassieker is en waar we héél wat succes mee hebben, helaas niet bij u. Het duifje, daarbij serveren we idd crispy groenten, niet kunnen doorsnijden met een laguiole mes ..?? U vroeg dan nog om het '5e gerecht', die we enkel 's avonds serveren (opgelegde prijzen en gangen door Dining-City) , dit staat ook héél duidelijk vermeld op de gekregen menukaart.
Ma bon. Vervolgens spanning in de keuken ? ;) ;) Blijkbaar was er op alles iets, spijtig want hebben al meer dan 200 dining -city's gehad de voorbij maand en die waren telkens vol lof.
Mijn vrouw is idd om 14u vertrokken naar haar winkel, daar alle hoofdgerechten reeds door waren en er ginds een afspraak was. Dat het meisje in de zaal de fles niet heeft uitgeschonken, daarvoor onze excuses, ze dacht dat de fles leeg was. Geloof ons, zeker geen teken van min respect.
En als u door 1 'mindere' passage wegblijft, tja ik wens u verder veel succes toe.
Groeten
Olivier Dewulf


"Dîner "
8.0 Keuken 8 | Service 8 | Sfeer 8

Lekker en vers. Bazin wat kortaf. Staat weinig/niet open voor kritiek. Chef daarintegen heel vriendelijk.

Ruaert Connie op 01 juli 2023
Geverifiëerd

Plattegrond Alle restaurantdeals in Kortrijk e.o.

Toon telefoonnummer

Over Saint Christophe

Keuken: Belgisch, Frans

Chef Olivier Dewulf en vrouw Sophie bieden u in de Saint-Christophe in Kortrijk een opmerkelijk hartelijke ontvangst en een creatieve keuken in een kader waar kunst en gastronomie samenkomen. U kan in het restaurant en in de 3 privézaaltjes op de eerste verdieping gezellig tafelen met zakenrelaties of met de familie. Bij mooi weer is er de mogelijkheid om buiten op het zonnige terras te eten.

Resoluut wordt gekozen voor topkwaliteit over de hele lijn. De keuze van de ingrediënten bepaalt voor meer dan 50 % het niveau van het eindproduct. Zij opteren voor de beste producten met een optimale bereidingswijze, zonder onnodige kunstgrepen. Wie uit eten gaat, wil de aroma's en smaken immers ten volle kunnen appreciëren. Alles wordt ter plaatse bereid, van de tapas bij het aperitief, over de verschillende soorten brood tot de zoetigheden. Het streven naar perfectie komt ook op de wijnkaart tot uiting, tal van exquise Franse en wereldwijnen maken uw gastronomische ervaring compleet. 

RESERVEER RESERVEER
Alle restaurantdeals in Kortrijk e.o.

Veelgestelde vragen

Je kunt bij de meeste restaurants gratis reserveren en annuleren. De rekening betaal je pas in het restaurant. Sommige restaurants vragen om een kleine aanbetaling, dit wordt duidelijk aangegeven bij het plaatsen van de reservering.

Van elke reservering ontvang je binnen enkele minuten een bevestiging op het door jouw opgegeven email adres. Niets ontvangen? Kijk dan even in je spambox.

Ja, restaurants houden altijd rekening met eventuele dieetwensen.

Je kan je dieetwensen aangeven bij de opmerkingen op het reserveerformulier.

Bij de meeste deals zijn drankjes zijn niet inbegrepen.

Sommige restaurants bieden een all-in arrangement aan waarbij duidelijk wordt aangegeven welke drankjes wel zijn inbegrepen.

Geen probleem.

Indien je een account bij ons hebt aangemaakt kun je op je account inloggen en de reservering zelf eenvoudig wijzigen.

Heb je geen account? Klik dan op de link van de bevestigingsmail van je reservering.

Ja, je kunt altijd gratis annuleren.

Indien je een aanbetaling hebt gedaan kun je tot 24 uur voor je reservering annuleren. Het door jou aanbetaalde bedrag wordt dan automatisch op je rekening terug gestort. Let op: als je minder dan 24 uur van tevoren annuleert houdt het restaurant je aanbetaling om de kosten van de tafel te dekken. Wij staan hier los van, problemen die hierdoor veroorzaakt worden moeten in communicatie met het restaurant opgelost worden.

Je kunt je reservering annuleren vanuit de bevestigingsmail: Klik op reservering beheren in de mail en klik op de knop reservering annuleren. Als je een account hebt aangemaakt, kun je dit ook gemakkelijk doen door naar 'mijn reserveringen' te gaan. Je kunt ook contact met ons opnemen op telefoonnummer (020) 486 67 29 of per email via [email protected].

Diningcity Restaurant Deals

Ja, ik wil elke week wel korting op restaurants ontvangen!

Restaurant aanmelden

Bent u restaurant eigenaar en vindt u dat uw restaurant ook op deze website hoort? Meld u zich dan nu aan!

Gratis aanmelden

Alle steden